View Single Post
      07-25-2021, 02:35 PM   #1071
///M Power-Belgium
General
///M Power-Belgium's Avatar
Belgium
64694
Rep
24,947
Posts

 
Drives: ///M3-E92-DCT Silverstone II
Join Date: Jul 2012
Location: Belgium

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by EdM5 View Post
Deze beelden zijn waanzin. Zo snel het water op komt zetten, onvoorstelbaar! Lijkt wel de Mekong..
Ik hoop dat het goed afgelopen is met de mensen in die auto die achteruit rollend de heuvel af kwam. Naar een lager punt wordt het er niet beter op vrees ik.
Sterkte Philippe!
Inderdaad Ed . Dit is complete waanzin , 2 maal op 2 weken tijd ! Het water kwam daar beneden aan die spoorweg langs beide kanten naar beneden gestroomd .
De spoorweg ligt daar beneden in een kuip , waar natuurlijk al het water naartoe stroomde .

Video van de ravage , beneden aan de spoorweg => https://www.hln.be/binnenland/live-d...omst~a6984a77/
De stenen zijn daar uit de straten gestroomd !

Ik heb beelden gezien , waar ik geen woorden voor heb !
Gisteren hebben ze nog 2 lijken gevonden in de rivieren ...
Om dit rampen probleem op te lossen , dat zal voor onze overheid miljarden Euro's gaan kosten en het zal jaren duren vooraleer dit tot stand kan komen.
Momenteel zijn meer dan 10000 mensen in Pepinster en Verviers dakloos .
Van de 2 overstromingen samen hebben in Belgie naar schatting 50000 auto's op het water gedreven , zonder de auto's die ergens nog op een bodem van een rivier liggen !
Het lijkt daar op een oorlogsgebied waar bommen gevallen zijn , maar het is eigenlijk nog veel erger ..
Gedurende de nacht wordt daar ook ingebroken en geplunderd in de huizen van hogere welstand !
Al die mensen daar ...Maar man toch ! Die hebben alles verloren waar ze hun hele leven voor gewerkt hebben !

Iedereen kent natuurlijk ook wel "De Waterval van Coo" en het Plopsa Coo park .
Vorig jaar tijdens mijn jaarlijkse vakantie reed ik met mijn ///M naar Coo , om mosselen met friet te eten in het restaurant "Le Val de la Cascade" aan de oevers van de rivier de Amblève , eigenlijk bovenop het plein van de waterval .
Restaurant Le Val de la Cascade => https://www.tripadvisor.be/Restauran..._Wallonia.html

En zo zag het daar uit op '15 Juli in Coo ...Om je een idee te geven !
Het restaurant waar ik gegeten heb , kun je op 50 sec. in de video zien .
De rivier de Amblève is de rivier van de waterval van Coo , en de Amblève is toen buiten zijn oevers is gegaan !

__________________
"MAX VERSTAPPEN" IS THE 2021+2022+2023 F1 WORLD CHAMPION - #UnLeashTheLion

BPM DEV-Tune & DCT Software-Tune & Servotronic & coding ///Alpine HID Angeleyes ///Oem.exhaust mod.

Last edited by ///M Power-Belgium; 07-25-2021 at 03:16 PM..
M5Rick61810.00
EdM54075.00